Z okazji europejskiej premiery filmu dokumentalnego „Nie owijając w bawełnę” Alexandra Cousteau, znana działaczka na rzecz ochrony zasobów wodnych i zrównoważonego rozwoju oraz Jeffrey Hogue, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju marki odzieżowej C&A podkreślili wspólnie jak ważna jest zmiana podejścia do produkcji bawełny.
- Około 50% wszystkich ubrań na świecie jest szytych z bawełny, ale jej tradycyjna uprawa może przynieść nieodwracalne szkody dla naszej planety - powiedziała Cousteau podczas premiery dokumentu w Berlinie. - Bardzo cieszymy się, że mogliśmy współpracować przy filmie dokumentalnym, który pokazuje możliwości rozwoju ekologicznej uprawy bawełny. Chcielibyśmy, aby pozostałe marki i konsumenci uświadomili sobie, że bardziej zrównoważona uprawa bawełny zapewnia szereg korzyści nam wszystkim oraz naszej planecie - dodał Hogue.
Uprawy bawełny zajmują zaledwie 2,4% ziemi uprawnej świata, ale stosuje się w nich odpowiednio 24% i 11% sprzedawanych na całym świecie środków owadobójczych i pestycydów. Organiczna bawełna jest źródłem znacznych korzyści dla gospodarki i środowiska, ale takie uprawy stanowią zaledwie 1% całej światowej produkcji rolnej.
Pracując nad dokumentem, Cousteau odwiedziła z kamerą pola bawełny w indyjskim stanie Madhya Pradesh, aby zobaczyć jak wygląda taka uprawa w praktyce i spotkać się z lokalnymi farmerami, których poziom życia znacznie poprawił się dzięki przejściu z tradycyjnych na ekologiczne metody produkcji. Ekipa rozmawiała także z pracownikami organizacji pozarządowych z Indii i innych krajów oraz przedstawicielami branży odzieżowej z Niemiec i Stanów Zjednoczonych. Cousteau przeprowadziła też wywiady z ekspertami ds. zrównoważonego rozwoju marki C&A, jednej z najbardziej przyszłościowo myślących firm odzieżowych, aby zrozumieć, dlaczego cały świat musi przestawić się na produkty organiczne i co sprawia, że w tym zakresie niezbędne są międzynarodowe działania. - Europejscy konsumenci, którzy kupują odzież, muszą zrozumieć, że ich wybory mogą wspierać zrównoważony rozwój w krajach uprawiających bawełnę - dodał Hogue.
Deborah Armstrong, wiceprezes National Geographic Partners Europe dodała, że - National Geographic wierzy w moc nauki, badań i narracji, które mogą zmieniać świat. Sposób produkcji ubrań ma wpływ na nasze środowisko, o czym niewielu z nas pamięta. Dokument „Nie owijając w bawełnę” pokazuje tego konsekwencje oraz potencjalne rozwiązania w sposób, który z pewnością zainteresuje widzów na całym świecie.
Dokument będzie miał premierę w maju br. na wybranych rynkach tylko na antenie National Geographic Channel, w Polsce obejrzeć go będzie można 20 maja o godzinie 16:00. Więcej informacji na temat lokalnych godzin emisji znajduje się w programie telewizyjnym na stronie www.natgeotv.com/pl
Lądek-Zdrój po powodzi: odbudowa i trudna droga do normalności [FOTO]
Lądek-Zdrój, malownicze miasteczko uzdrowiskowe na Dolnym Śląsku, zostało poważnie dotknięte przez niedawną powódź, która przyniosła ogromne zniszczenia.