Newsello.pl

Młodość bez procentów – poznaj szczegóły inicjatywy!

Młodzi ludzie łatwo pakują się w kłopoty, z których ciężko jest się im potem samemu wydostać. Dowiedz się, jak poznać, że ktoś sięga po niedozwolone substancje, oraz jak mu pomóc!
Młodość bez procentów – poznaj szczegóły inicjatywy! [fot. Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień]
Młodość bez procentów – poznaj szczegóły inicjatywy! [fot. Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień]

Nie każdy nastolatek, który miał styczność z używkami jest uzależniony, ale każdy kto choć raz próbował, jest narażony na takie ryzyko. Presja rówieśnicza w szkołach z roku na rok jest coraz bardziej widoczna. Ale to nie jest jedyny powód, dla którego sięgamy po alkohol i inne używki. Ulegamy naturalnej w tym wieku chęci bycia częścią jakiejś grupy i często jesteśmy po prostu ciekawi, efektów, swojej odporności i późniejszych konsekwencji. Chcemy zmierzyć się sami ze sobą. A gdyby tak postawić na inne, nowe wyzwania?

Źródło zagrożenia

Alkohol, narkotyki, papierosy, dopalacze, a nawet energetyki. Lista używek, po które mogą sięgać nastolatki nieustannie rośnie, podobnie, jak poziom wyzwań, którym musi sprostać dzisiejsza młodzież. Zmęczeni, sfrustrowani, ciekawi ryzyka, poszukujący nowych zabaw, często znudzeni chętnie sięgają po nowe źródła emocji. Czasem traktują je jako złudną pomoc w nawiązywaniu relacji z innymi ludźmi, a czasem jako substytut pasji lub zainteresowań, które w dzisiejszych czasach, „każdy” powinien przecież mieć. Realizowana przez Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień kampania społeczna „Młodość bez procentów”, to próba odpowiedź na potrzeby młodych ludzi.

Na pomoc młodym!

Chcemy pokazać młodzieży, że trzeba i warto być asertywnym, nauczyć się mówić „Nie” bez obaw o wyśmianie czy osądzenie. Sport natomiast może być pasją, która znacznie lepiej pozwala rozprawiać się z trudnymi się emocjami i napięciem, niż jakiekolwiek używki – mówi Adam Landowski, dyrektor GCPU.

„Młodość bez procentów” jest kampanią społeczną realizowaną przez Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień, a jej celem jest opóźnienie wieku inicjacji alkoholowej młodzieży pomiędzy 12, a 18 rokiem życia. Dociera ona do coraz większej liczby nastoletnich odbiorców dzięki wykorzystaniu głównych kanałów ich komunikacji: mediów społecznościowych. W tym roku dodatkowo wsparła ją kampania citylightów widocznych na gdańskich przystankach autobusowych oraz plakaty, które możecie spotkać w gdańskich autobusach i tramwajach. Hasłem kampanii jest #emocjeprocentuja

Jak wykryć problem i pomóc?

Oznakami sięgania po substancje psychoaktywne przez nastolatków są m.in. huśtawki nastrojów, gniew, lęk, problemy prawne, burzliwe relacje z rodziną, przyjaciółmi i innymi osobami, wagary, izolacja czy kradzieże – ta lista jest długa.

Jeśli czujesz, że ktoś w Twoim otoczeniu może być uzależniony lub niebezpiecznie eksperymentuje z alkoholem i narkotykami, anonimowo i bezpłatnie skontaktuj się ze specjalistami: netporadnia@gcpu.pl lub telefonicznie pod numerem 58 320 44 04.

Tagi

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treścia zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwe lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Warto przeczytać

Zobacz również